Az eMAG-t ismét megbüntette a GVH: több akciót és megtévesztő tájékoztatást is kifogásolt a versenyhatóság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fontos szerepet tölt be a magyar cégvilágban, hiszen felügyeli a versenyjogi szabályok betartását és fellép a tisztességtelen piaci gyakorlatok ellen. Az egyik legutóbbi esetben az eMAG nevű online kereskedelmi vállalat került a GVH figyelmének középpontjába.

A GVH vizsgálata során kiderült, hogy az eMAG megtévesztő reklámokkal és árverésekkel próbált versenytársait hátrányos helyzetbe hozni. Az eMAG azzal hirdette magát, hogy a legjobb áron kínálja termékeit, azonban a valóságban több esetben kiderült, hogy ez nem volt igaz. Emellett az eMAG árveréseken is részt vett, de a versenytársakat félrevezető módon alacsonyabb árakon kínálták termékeiket.

A GVH határozottan fellépett az eMAG ellen, és komoly bírságot szabott ki rájuk. Ezzel a lépéssel a versenyhivatal egyértelműen jelezte, hogy nem tűri a megtévesztő piaci gyakorlatokat, és mindent megtesz az átlátható és tisztességes verseny érdekében.

Az eMAG ügye rávilágít arra, hogy a cégvilágban is folyamatosan figyelni kell a versenyjogi szabályok betartását, és hogy a GVH hatékonyan képes fellépni az ilyen jellegű visszaélések ellen. A cégvilág RSS hírcsatornáján keresztül mindig naprakész lehetünk az ilyen esetekről és azok következményeiről.