A Temuval ellen indult versenyfelügyeleti eljárásról
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fontos szerepet játszik a fogyasztók védelmében, hiszen feladata a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok és versenyellenes magatartások felügyelete. Az online piacterek egyre népszerűbbek, de sajnos gyakran előfordul, hogy a vállalatok megtévesztő módon reklámozzák termékeiket, és így félrevezetik a fogyasztókat.
A GVH számos versenyfelügyeleti eljárást folytat le az ilyen esetekben, hogy megvédje a fogyasztókat a pszichés nyomásgyakorlástól és a hamis ígéretekkel szemben. Például, ha egy cégvilág-rss oldalon olyan hirdetéseket találunk, amelyek nem létező kedvezményeket ígérnek, vagy félrevezető zöld üzenetekkel próbálják eladni termékeiket, akkor érdemes bejelenteni a GVH-nak.
A Temu nevű online piactér például számos panaszt kapott az utóbbi időben, mivel több vásárló is arról számolt be, hogy a termékek leírása nem felel meg a valóságnak, és félrevezető információkat tartalmaznak. Ezért a GVH elindított egy versenyfelügyeleti eljárást a Temu ellen, hogy megakadályozza az ilyen gyakorlatokat és védelmet nyújtson a fogyasztóknak. A GVH fontos szerepet játszik abban, hogy biztosítsa a tisztességes kereskedelmi gyakorlatokat és a fogyasztók jogainak védelmét.